آسمان: March 2004


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Sunday, March 21


زوزه

| Sepehr, 2:59 AM | link

Saturday, March 20

اگه واقعا فکر میکنید که لابد به مناسبت حلول عید باستانی نوروز باید تمام اضطراب و نگرانیهای درونیم رو بذارم کنار و بیام اینجا بنویسم: «عزیزان! سال نو همتون مبارک باشه و امیدوارم که زیر سایه توجهات مخصوص حضرتش سالی موفق و پربار داشته باشین»، غرق در اشتباهین.

از هپلی سال قبل

| Sepehr, 4:10 AM | link

Tuesday, March 16

موافقت بدون قيد و شرط ايران با بازگشت بازرسان
جوک آن کلاغ و خرس در هواپیما را شنیده اید؟ ایران همان خرسه است. یکی نیست بگوید تو که بال نداری غلط میکنی ... بازی در میاری!!!

| Sepehr, 12:32 PM | link

Sunday, March 14

در مورد قاتلین بالفطره: نسخه کارگردان همان موقع که دیدم میخواستم بنویسم. حالا که امید هم توی کامنت ها پرسیده کمی توضیح بدهم.
حتماً تا به حال متوجه شده اید که فیلمهای تولید هالیوود دارای درجه ای برای نشان دادن میزان خشونت، سکس و دیالوگ هستند. درجه همان اسامی PG, PG-13, ... R و NC-17 هستند که روی فیلمها مینویسد. درجه NC-17 بالاترین درجه است R بعد از آن است. اصولاً فیلم های NC-17 خیلی کم در هالیوود تولید میشوند و اکثراً هم دلیل این درجه محتوای جنسی فیلم است و بندرت فیلمی پیدا میشود که به دلیل دیگری NC-17 بگیرد. مثلاً Eyes Wide Shut کوبریک به خاطر صحنه های مهمانی معروف درجه NC-17 داشت که با سانسور دیجیتالی آن R گرفت. درجه یک فیلم در میزان فروش هم طبیعتاً تاثیر مستقیم دارد. چون مخاطب های آن کم میشود. این کار به عهده سازمانی به اسم MPAA است که پس از ساخته شدن فیلم ها نسخه ای از آن را بررسی میکند و بعد موارد اصلاحی و درجه فیلم را تعیین میکند.
قاتلین بالفطره جزو معدود فیلمهایی است که به خاطر خشونت درجه NC-17 گرفت و بیشترین مقدار درخواست اصلاح در تاریخ سینما را دارد (صد و پنجاه مورد) و بعد از سانسور ها هم درجه R گرفت.
دی وی دی قاتلین بالفطره: نسخه کارگردان تعدادی از صحنه های حذف شده را در داخل خود فیلم دارد. (چیزهایی که من متوجه شدم یکی نمای دوربین از دست سوراخ رابرت داونی جونیور (خبرنگار) و یکی هم صحنه سر بریده تامی لی جونز (رئیس زندان) بود) به علاوه دی وی دی دارای شش صحنه حذف شده دیگر و یک پایان متفاوت و مقداری هم مصاحبه و این حرفهاست. (من دی وی دی را ندیده ام)
به هر حال به دیدنش کاملاً می ارزد.

| Sepehr, 12:59 PM | link

Friday, March 12

Passion of Christ را چند روز پیش دیدم. شما نبینید!
فیلم به معنای واقعی کلمه وحشیانه است. تاکید بیش از حد گیبسون بر نمایش جزئیات شلاق زدن و به صلیب کشیدن در راستای دراماتیک کردن فیلم و تاثیر گذاری آن خیلی خوب جواب داده (دختری که ردیف پشتی من نشسته بود از صحنه شلاق خوردن عیسی تا آخر فیلم هق هق میکرد) اما همین ترجیح دادن وجه دراماتیک فیلم را از تاریخ جدا کرده است.
اصولاً زندگی عیسی مورد بحث زیادی بوده است. در مورد او بجز انجیل ها منبع دیگری در دست نیست و بیشتر قسمت زندگی او فقط حدس و گمان است. البته در وجود و اسم و کشته شدنش شکی وجود ندارد. اما هر چه به موارد ریزتر پرداخته شود اطمینان کمتری وجود دارد.
مشکل اینجاست که خود انجیل های چهارگانه هم منبع خوبی به شمار نمی روند. میان آنها تناقض هایی دیده میشود و از نظر تاریخی زیاد قابل اطمینان نیستند. مخصوصاً انجیل یوحنا که بیشتر روحانی است تا تاریخی. (که البته بیشترین تاثیر را بر اعتقادات مسیحیان دارد) مل گیبسون هم در راستای تاثیر بیشتر تغییراتی داده و نتیجه غلط اندر غلط شده است.
مثلاً در هیچ کدام از انجیلها مریم شاهد شلاق خوردن عیسی نبوده و اصولاً از او زیاد اسمی برده نمیشود. در مصلوب شدن هم فقط انجیل یوحنا ذکر کرده که او شاهد جریان بوده که همانطور که گفتم اصلاً قابل اطمینان نیست.
در مورد ضد یهود بودن فیلم همان چیزی را نشان میدهد که در انجیل گفته شده است. اما مسئله اینجاست که به نظر میرسد نقش رومیان در مصلوب شدن مسیح بیشتر از چیزی باشد که گفته شده و احتمالاً مسیحیان به خاطر دوری از برخورد با روم که در آن دوران قدرت مطلق به شمار میرفت از نقش آنها کم کرده و به سران فریسی اضافه کرده اند. روش کشته شدن و اتهام او (پادشاه یهودیان که بر صلیبش هم نصب شد) دلیل این ادعاست.
بحث در مورد عیسی زیاد است و اگر مورد پیش آمد باز هم مینویسم. به هرحال فیلم در سه هفته دویست و سیزده میلیون فروخته و اگر به این روند ادامه بدهد رکورد شکنی خواهد کرد.
سایت رسمی فیلم
نظر منتقدان

| Sepehr, 1:54 AM | link

Thursday, March 11

یک سری لینک که توی این مدت حال پست کردنشان را نداشتم را با هم گذاشتم توی قسمت Links. چک شان کنید. چند تا چیز باحال بینشان هست.

| Sepehr, 3:16 AM | link
میدانم. همه دارند کامنتهایشان را برمیدارند. ولی من همیشه برعکسم. بنابرین از این به بعد اینجا هم کامنت دار شد. فعلاً به صورت آزمایشی که اگر دیدم خوب است میگذارم بماند. اگر هم دیدم زیاد فرقی نمیکند خب برمیدارم. امتحانش ضرری ندارد.
اما همین الان این موضوع را روشن کنم: لطفاً از هر جور حرف رکیک جداً خودداری کنید. من مشکلی ندارم ولی کسانی اینجا را میخوانند که میدانم از شنیدن آنها خوششان نمی آید. ضمناً ضرورتی هم در استفاده از این کلمات نمی بینم و بدون آنها هم میشود حرف زد.
من اصلاً از سانسور خوشم نمی آید ولی اگر کسی به این خواسته من احترام نگذارد من هم به خودم حق میدهم که به نظرش احترام نگذارم و ادیت یا پاکش کنم. پس لطفاً این مورد را رعایت کنید. نظرات بی ربط هم ندهید. همین.

| Sepehr, 3:06 AM | link

Tuesday, March 9





In Flames - Soundtrack To Your Escape
Release Date: March 29, 2004

یک آلبوم دیگر از یکی از گروههای مورد علاقه من. انتظار نداشتم به این زودی کار دیگری بیرون بدهند. دو آهنگی که پیدا شد را از روی e-mule داونلود کردم که The Quiet Place را میتوانید از روی وبلاگم گوش بدهید. کیفیتش را زیاد پایین نیاوردم.

| Sepehr, 11:42 PM | link
آدم وقتی نمینویسد بیشتر از خوانندگان خجالت میکشد. وقتی یادداشت قبلی را بعد از این همه مدت نوشتم فکر نمیکردم اصلاً کسی متوجه شود. ولی همان روز چند پیغام اعم از تشکر، تهدید و... گرفتم!
به هر حال در مورد این دوره ننوشتن حرفی نمیزنم. دلیلش هر چه بود فعلاً باز هم مینویسم. تا ببینیم چه میشود.
ممنون و شرمنده از کسانی که این مدت سر میزدند.

| Sepehr, 11:24 PM | link

Monday, March 8

روز جهانی زن به همه زنان مبارک باد.

مخصوصاً به شما!

| Sepehr, 1:41 AM | link