آسمان


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Sunday, March 14

در مورد قاتلین بالفطره: نسخه کارگردان همان موقع که دیدم میخواستم بنویسم. حالا که امید هم توی کامنت ها پرسیده کمی توضیح بدهم.
حتماً تا به حال متوجه شده اید که فیلمهای تولید هالیوود دارای درجه ای برای نشان دادن میزان خشونت، سکس و دیالوگ هستند. درجه همان اسامی PG, PG-13, ... R و NC-17 هستند که روی فیلمها مینویسد. درجه NC-17 بالاترین درجه است R بعد از آن است. اصولاً فیلم های NC-17 خیلی کم در هالیوود تولید میشوند و اکثراً هم دلیل این درجه محتوای جنسی فیلم است و بندرت فیلمی پیدا میشود که به دلیل دیگری NC-17 بگیرد. مثلاً Eyes Wide Shut کوبریک به خاطر صحنه های مهمانی معروف درجه NC-17 داشت که با سانسور دیجیتالی آن R گرفت. درجه یک فیلم در میزان فروش هم طبیعتاً تاثیر مستقیم دارد. چون مخاطب های آن کم میشود. این کار به عهده سازمانی به اسم MPAA است که پس از ساخته شدن فیلم ها نسخه ای از آن را بررسی میکند و بعد موارد اصلاحی و درجه فیلم را تعیین میکند.
قاتلین بالفطره جزو معدود فیلمهایی است که به خاطر خشونت درجه NC-17 گرفت و بیشترین مقدار درخواست اصلاح در تاریخ سینما را دارد (صد و پنجاه مورد) و بعد از سانسور ها هم درجه R گرفت.
دی وی دی قاتلین بالفطره: نسخه کارگردان تعدادی از صحنه های حذف شده را در داخل خود فیلم دارد. (چیزهایی که من متوجه شدم یکی نمای دوربین از دست سوراخ رابرت داونی جونیور (خبرنگار) و یکی هم صحنه سر بریده تامی لی جونز (رئیس زندان) بود) به علاوه دی وی دی دارای شش صحنه حذف شده دیگر و یک پایان متفاوت و مقداری هم مصاحبه و این حرفهاست. (من دی وی دی را ندیده ام)
به هر حال به دیدنش کاملاً می ارزد.

| Sepehr, 12:59 PM