آسمان: جوابیه


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Monday, July 5

جوابیه

یه دوستی پای مطلب چند ماه قبل من درمورد فیلم Passion of the Christ نظری گذاشته که من متوجه نشده بودم. بنابرین همینجا جواب میدم و امیدوارم بازهم گذارشون اینور بیوفته و این نوشته رو ببینن.
نظر ایشون به همون شکلی که نوشتن:

شما بهتر است قبل از اینکه از مسی نقل قولی بکنید و یا حتی نظرتان را برای مردم بگید مطالعه بیشتری بفرمایید. مشکل ما ایرانی ها این است که فقط سحنان دیگران را بدون اینکه حودمان تحقیق کنیم کی پریریم یعنی هر چیزی که به مزاق ما خوش آید را می پزیریم.....
من به عنوان مسیحی قرآن را خواندم و سالها در آن تحقیق کرده ام و تناقشات بسیار چه از نظر تاریخی و چه در تناقض با خود ش پیدا کردم (تناقشاتی که تعجب می کنم چطور می شود کسی با خواندن آن متوجه نشود) شما کتاب مقدس را بخوانید و در آن تحقیق کنید و از نطر تاریخی هم جیتجو کنید تا بفمید برای انیجل منبع موثق بیشتری است یا قران

من مشکلی با مطالعه بیشتر ندارم و اصولاً همیشه سعی در همین کار دارم. اما راستش فکر نمیکنم باید برای هر پست وبلاگم برم سه ماه مطالعه کنم. اونم وقتی میخوام نظر خودم رو بگم. وبلاگ شخصی یکی از خصوصیت هاش خام بودن نوشته هاس. یعنی قراره آدم راحت تر باشه. این یکی.
بعدشم از اونجا که من خودم رو علامه دهر نمیدونم احتمال اشتباه بودن نظرم رو هم میدونم. مشکلی هم باهاش ندارم. نهایتش اینه که میفهمم اشتباه کردم و یه چیزی یاد میگیرم. مثل خیلی های دیگه فکرنمیکنم هر کس نظرش باهام فرق داره احمقه.
ضمناً نقل قول از دیگران مسئولیتش رو به اونا برمیگردونه و همیشه این کار به معنی تائید اون نقل قول نیست. حداقل وبلاگ من اینجوریه.
مهمتر از همه اینکه من در مورد انجیل ها صحبت کرده بودم. این چه ربطی به قرآن داره؟ کجای حرفم گفتم قرآن مشکلی داره یا نداره؟ این یکی از چیزاییه که زیاد می بینم: صحبت در مورد چیز دیگه اس و بقیه از جای دیگه دلیل میارن. اگه حرفایی که زدم نادرست بوده میشه با دلیل اونها رو رد کرد.
قصد من کوبیدن مسیحیت نبوده. من اگه مخالف تمام دینها نباشم حداقل طرفدار هیچکدوم نیستم. این فقط یه نقد بود نه انتقام و دشمنی. شاید "مشکل ما ایرانی ها" علاوه بر چیزای دیگه یکیش هم این باشه که طاقت نداریم کسی برخلاف میلمون حرف بزنه و اگه زد سریع توی جبهه دشمن قرارش میدیم و سعی میکنیم راهی برای کوبیدنش پیدا کنیم.
به هر حال من موسی، عیسی و محمد رو فقط به خاطر تاثیری که در دنیا گذاشتن جزو بزرگترین شخصیتهای تاریخ میدونم و مسائل دیگه از بزرگی اونها چیزی کم نمیکنه. حرفهای من هم برای پایین آوردن مقام عیسی نبود (که هیچ کسی نمیتونه این کارو بکنه) و فقط به اشکالات تاریخی انجیلها اشاره کردم که منبع اصلیش کتاب عیسی، نوشته هامفری کارپنتر از طرح نو بوده و خود اون هم منابع زیادی معرفی کرده. اصولاً خوندنش رو شدیداً توصیه میکنم چون نگاه انتقادی خیلی خوبی به زندگی مسیح داره.
وارد بحث انجیلها نمیشم چون طولانیه و منم خسته. شاید بعداً کاملتر در مورد این اشکالات نوشتم. ضمناً اینم بگم: من هم تورات، انجیل و قرآن رو خوندم. اون حرفها رو هم با انجیل مقایسه کردم فقط نقل قول از نویسنده نبوده. از کسایی نیستم که هرچیزی بخونن فکر کنن درسته.

| Sepehr, 11:11 PM