آسمان: پاپ جدید


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Wednesday, April 20

پاپ جدید

این پاپ جدید من را یاد داستانهای هاینریش بل می اندازد. در دو کتابی که از او خوانده ام به نظر بسیار از این موضوع شاکی است که کسانی که جزو نازیها بوده اند بعداً همه در دولت آلمان به قدرت رسیده اند و ژست لیبرال و ضدنازیست بودن گرفته اند.

پاپ جدید را بشناسیم:

او در خاطراتش مینویسد که در جوانی جزو سازمان جوانان هیتلر بوده است. البته چون اینکار اجباری بوده. برای مدتی رهایش کرده اند ولی بعد دوباره به خدمت در واحد ضد هوایی خوانده شده و بعد هم به مرز اتریش مجارستان فرستاده شده تا به ساخت سد ضد تانک کمک کند. او در انتهای جنگ اسیر آمریکایی ها بود.
کاردینال پنزر (اشاره به واحد تانک معروف آلمان)، Joe the Rat، God's Rottweiler و the Enforcer از جمله القاب او هستند. (بعضی ها ترجمه شدنی نیستند، حداقل من نمیتوانم.)
یک نظرسنجی نشان داد که آلمانیها بیشتر مخالف انتخاب شدن راتزینگر به عنوان پاپ هستند تا موافق.
او کسی بود که تلاش برای اتحاد مسیحیت را با اعلام اینکه بقیه مذاهب مسیحی ناقص هستند عقیم کرد.
در اوج انتخابات آمریکا او نامه ای به کاردینال واشنگتن نوشت که در آن توصیه کرده بود از طرفداران سقط جنین حمایت نکنند. نامه در ایتالیا افشا شد و در واتیکان آشفتگی به وجود آورد زیرا از این وحشت داشتند که این عمل به عنوان دخالت سیاسی در امور یک کشور خارجی محسوب شود. یکی از مقامات عالی رتبه واتیکان به واشنگتن پست گفت: راتزینگر یا ساده لوحی کرد که فکر میکرد امکان افشا شدن نامه وجود ندارد یا اینکه میخواست از این را مخالفت خود را با جان کری نشان دهد. او اگر میخواست این موضوع فاش نشود میتوانست نماینده ای برای صحبت با کاردینال واشنگتن بفرستد.
او سال پیش به یک روزنامه فرانسوی گفت که ترکیه را نباید به اروپا راه داد چون یک کشور مسلمان است: "اروپا یک قاره فرهنگی است نه جغرافیایی. ریشه هایی که آنرا به وجود آورده است ریشه های مسیحیت است."
او پیرترین پاپ در سیصد سال اخیر است.

منبع: Humble, cultured and tough By MICHAEL VALPY, The Globe and Mail

مایکل والپی نویسنده گلاب در زمینه مذهب است و مقالاتش شدیداًً توصیه میشود.

| Sepehr, 11:46 PM