آسمان


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Friday, December 10

جریان شیوع مالاریا در جمهوری دمینیکن که تعداد زیادی توریست (از جمله آمریکایی و کانادایی) را هم بیمار کرده به نظرم جنبه های مثبتی هم دارد. از جمله جلب شدن توجه به بیماری هایی که در کشورهای پیشرفته ریشه کن شده اما در کشورهای در حال توسعه و جهان سومی هر سال تعداد زیادی قربانی میگیرد. در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته مرگ از بیماری های ساده واگیر دار یک تا دو درصد از کل آمار است، در حالیکه این میزان در کشورهای در حال توسعه چهل و یک درصد است.
از آنجایی که صرف وقت برای تحقیق و توسعه در مورد این بیماری ها سودآور نیست، کمپانیهای دارویی ترجیح میدهند هزینه را روی مسائل دیگر صرف کنند (در سال 98 ده کمپانی اصلی داروسازی سودی معادل 34.7 بیلیون دلار داشتند که یکی از بیشترین ها در کل صنایع بود). آمار سازمان پزشکان بدون مرز نشان میدهد که از 1393 داروی وارد شده به بازار بین سالهای 1975 تا 1999 فقط 16 مورد مربوط به بیماریهای ساده و مورد غفلت واقع شده بوده و از این 16 مورد 5 مورد در تحقیقات دامپزشکی و 2 مورد در تحقیقات ارتش آمریکا ساخته شده است.
با تلاش NGO هایی مثل سازمان پزشکان بدون مرز پیشرفت قابل توجهی در وادار کردن کشورهای توسعه یافته و کمپانیهای داروسازی به سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه در مورد بیماری های واگیردار جهان سومی صورت گرفته است. ولی هنوز هم جای تلاش بیشتر وجود دارد. یک خورده به نظر بی رحمی می آید ولی فکر میکنم شیوع این بیماری ها کمی میتواند توجه مردم کشورهای توسعه یافته را به این موضوع جلب کند.

| Sepehr, 12:00 AM