آسمان


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Wednesday, December 8

در حال حاضر در کانادا حزب لیبرال دولت اقلیت شکننده ای دارد. مخصوصاً که چند هفته پیش مجبور شدند یکی از نماینده های خودشان که در ملاً عام به جرج بوش بدوبیره می گفت اخراج کنند.
یکی از جنجالی ترین مسائلی که در انتخابات هم مطرح بود مسئله همکاری کانادا و آمریکا در مورد سیستم دفاع ضد موشکی آمریکای شمالی است. این موضوع مخالفان زیادی در کانادا دارد و هنگام انتخابات هم فقط حزب محافظه کار تمایل خود را به ساپورت این جریان نشان میداد.
در سفر اخیر جرج بوش به کانادا کاملاً بدیهی به نظر میرسید که جریان دفاع ضد موشکی نباید مطرح شود و مشاوران سفارت آمریکا هم این موضوع را به جرج بوش فهمانده بودند که در شرایط حاضر دولت کانادا صحبت از این موضوع هزینه سنگینی برای حزب لیبرال دارد. روز اول در دیدار رسمی در اتاوا هم صحبتی نشد. اما روز بعد در هالیفاکس در حضور مردم جرج بوش دو بار در مورد این موضوع و اینکه باید انجام شود صحبت کرد!
موضوع آنقدر غیر منتظره بود که از آن به عنوان خنجر از پشت به پاول مارتین نخست وزیر کانادا تشبیه کردند و این چند روزه روزنامه ها پر از صحبت در این مورد است و هنوز شوک آن برطرف نشده است.
خلاصه بهتر کردن روابط با کشورهای دیگر شروع شده است! وقتی با نزدیکترین همسایه و بزرگترین شریک تجاری چنین رفتاری میشود تکلیف بقیه معلوم است.

| Sepehr, 1:10 AM