آسمان


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Wednesday, July 16

امروز سر کار با یکی آشنا شدم. بعد از یه مقدار حرف زدن ازش پرسیدم کجایی هستی؟ گفت آفریقای جنوبی. می دونست که من ایرانیم. اسمشو پرسیدم. گفت ذوالفقار. تعجب کردم. خودش فهمید و گفت منم مثل تو شیعه ام. (به خودم گفتم آره واقعاً عین خود خودمی!) ولی اسماعیلی. اول نفهمیدم منظورش چیه. فکر اون اسماعیلیهایی بودم که حسن صباح رئیسشون بود. عجیب بود تصور اینکه توی آفریقای جنوبی هم طرفدار داشته باشه. اما بعد فهمیدم منظورش چیز دیگه ایه. برام کلی توضیح داد.
کسایی هستن که معتقدن بعد از امام جعفر صادق پسر بزرگترش اسماعیل به امامت رسیده نه موسی. ضمناً از اونجایی که اگه امام وجود نداشته باشه دنیا بهم میریزه! این جریان امام بازی تا الان ادامه پیدا کرده و الان هم کریم آقا خان امام چهل و نهمشونه. ایشون در سوئیس متولد شدن ولی ساکن فرانسه هستن. چون فرانسه با ثبات تره. ایشون بسیار آدم دست و دلبازی هستن و همش مشغول کارهای خیریه و ساختن مدرسه و بیمارستان از پولهایی که از سراسر دنیا پیروان اسماعیلی جمع میکنن و میفرستن. و در جواب من که پرسیدم آیا از این پولها برای زندگی خودش مصرف نمیکنه (بالاخره پاریس بودن خرج داره) گفت که احتیاجی نداره. چون خودش حسابی پول داره و کلی زمین و چیزای دیگه از پدر ودربزرگش به ارث برده. (امام سرمایه دار دیده بودین تا حالا؟) ضمناً چون فتحعلی شاه یه دختر از یکی از امامها به زنی گرفته اونا با ایرانی ها هم احساس نزدیکی زیادی میکنن. تا اونجایی که توی خونه کریم آقا خان در پاریس عکس بزرگ فتحعلی شاه وجود داره. از اینجا به بعد بحث به ایران کشید و شاه و خمینی. شاهکار آخر اینجا بود. در مورد خمینی گفت که مقام آیت الله معادل 5-6 تا پی اچ دیه! دیگه داشتم از خنده منفجر میشدم. برای همین هم دیگه هم زیاد چیزی نگفتم تا رفت.
بعدش فکر میکردم درسته زور بالای سرمونه ولی واقعاً باید خوشحال باشیم که لااقل میدونیم چه خبره. یه سری هستن که سالها از این مسائل عقبن و هنوز افکارشون داره توی صدها سال پیش میچرخه. البته بین هموطن های عزیزمون هم کم از این ها نداریم.

| Sepehr, 3:55 PM