آسمان


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Friday, July 11

حرف فیلتر کردن شد یاد تجربه خودم افتادم موقعی که توی یه شرکت وابسته به یکی از وزارت خونه ها به عنوان برنامه نویس و مسئول بخش کامپیوتر کار میکردم. چون شرکت تازه از اون وزارت جدا شده بود تقریباً اکثر کسایی که توش کار میکردن همون آدمها بودن. فقط ما قسمت کامپیوتری ها جدید بودیم. خلاصه پر بود از آقایان ریشوی مذهبی با جای مهر روی پیشونی.
اینترنت مجموعه از طریق شبکه بود. یه پروکسی مرکزی که روش اسم و پسورد کاربر ها تعریف شده بود. کسایی که کارشون درست بود آی دی جدای خودشون رو داشتن و ما ها یه اکانت مشترک.
یه بار یه برنامه از اینهایی که Packet ها رو میگیرن داونلود کردم و همونجا داشتم امتحانش میکردم. قصد خاصی نداشتم و حتی درست نمی دونستم برنامه چیکار میکنه. بعد ناخودآگاه به مغزم یه چیزی رسید. Packet ها رو فیلتر کردم. آی پی مبدا رو گذاشتم پروکسی اینترنت و آی پی مقصد رو کامپیوتر های شرکت. نتیجه این شد که میدیدم کی داره توی اینترنت چیکار میکنه!
همه داشتن پورن میدیدن! آقای معاون که نمازش ترک نمیشد چه سایت هایی داشت میگشت. همکارم که باورش نمیشد حرفای منو رفت اطاق معاون و بعد با خنده برگشت و گفت تا رفتم تو کامپیوتر رو یه ضرب خاموش کرد. اون موقع بود که فهمیدیم چرا هر دقیقه ویندوزش خراب میشه و ما باید دوباره نصبش کنیم! همیشه هم وقتی روشنش میکردی Scandisk بالا میومد و هر بار هم بهش میگفتیم که آقای فلانی کامپیوتر رو Shutdown کنین لطفا.ً
بعد از اون هر بار که اون قیافه و حرف زدنشون رو میدیدم یاد سایتهایی که میدیدن می افتادم. دلم میخواست بگم آخه تو که تا پنج دقیقه پیش داشتی پورن میدیدی، واسه من داری اینجوری حرف میزنی؟

| Sepehr, 12:13 AM