آسمان


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Saturday, July 26

همیشه احساس میکردم که سیاست خارجی یه کشور به سیاست داخلیش ارتباطی نداره. به نظرم این فکر منطقی میومد. اما حالا حداقل در مورد ایران اینطور فکر نمیکنم.
وقاحتی که کسایی مثل شریعتمداری و کیهانی ها سردمدارش بودن و جناح راستی ها هم همیشه رعایتش میکردن برای ما دیگه تازگی نداره. (البته مدتیه که جناح اصلاح طلب هم به این جمع اضافه شده) خیلی وقته به دروغ گویی و برعکس جلوه دادن حقایق توسط اونها عادت کردیم. و به خاطر فضای بسته سیاسی و عدم وجود آزادی بیان حرف زدن در ایران هیچ هزینه ای نداره. میتونی راحت دروغ بگی، فحش بدی، مردم رو به خریت متهم کنی.... هر چیزی. آب هم از آب تکون نمیخوره. چون راهی برای اعتراض وجود نداره.
اما مثل اینکه این موضوع به مذاق کسایی مثل امثال آقای خرازی (و البته روسای اون) خوش اومده. ایشون فکر میکنن این روش رو میتونن در سیاست خارجی هم به کار بگیرن و هیچ هزینه ای هم نپردازن. موضع گیری وزارت امور خارجه در مورد قتل یک ایرانی در کانادا نمونه این جریانه.
توجه کنین: آقای خرازی گفت: "وزارت امور خارجه موظف به پيگيری حقوق شهروندان و اتباع ايرانی در نقاط مختلف جهان است."
فکر نمیکنم کسی باشه که ندونه در حکومت ایران چیزی که ارزشی نداره حقوق شهروندیه. این مسئله در چند سال اخیر کاملاً اثبات شده. قتل ، زندانی کردن، شکنجه، و .... شهروندان چیزی نیست که فقط مردم داخل کشور بدونن. به همه دنیا اثبات شده.
حقوق شهروندان ایرانی در داخل خود ایران رو رعایت کنین، نقاط مختلف جهان پیشکش. دولتهایی که ایرانیها در اونجا هستن خودشون به اندازه کافی به حقوق شهروندانشون اهمیت میدن. شما خودتون رو ناراحت نکنین. شاید بهتر باشه از خانواده همین جوان ایرانی بپرسین که دلیل مهاجرتشون به کانادا چی بوده و چرا توی کشور خودشون نموندن. (البته اگه هنوز تابعیت کانادا نگرفته باشن) ضمناً اینم بگم کسی که توی کانادا احساس امنیت نکنه و چاقو با خودش حمل کنه حتماً خودش یه موردی داره.
ضمناً باید واقعاً در مورد سیاست خارجی به آقای خاتمی و دولتش تبریک گفت. کانادایی که میتونست متحد خوبی برای ایران باشه به همین راحتی از دست رفت. روابط با اتحادیه اروپا روز به روز بدتر میشه. شکست در افغانستان، فلسطین، مسئله دریای خزر..... اگه همینجوری ادامه بدن میتونن رکورد بدترین دوره سیاست خارجی بعد از انقلاب رو به دست بیارن.
قابل توجه آقای داد که اینقدر از دستاوردهای آقای خاتمی دفاع میکنن.

| Sepehr, 12:03 PM