آسمان


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Thursday, June 26

نامه ای به دوست، به سبک قدیمی

بسمه تعالی
دل تسلی نشد از نامه فرستادن، کاش
خاک میگشتم و همراه صبا می رفتم
پرنده کوچک اندیشه ام که بر نوک قلم لانه داشت، ناگه پر کشید و زیر دشت سپیدی که دستم بود چنین زمزمه کرد:
با عرض سلامی خالصانه، ارادتی مخلصانه، خیلی فقیرانه، با دست خطی عایدانه، با نسیمی شاعرانه، با لحنی عاشقانه، از آن خدای یگانه سلامتی شما و خانواده ات را خواهانم.
سلام به گرمی و صممیت، سلام به احترام همه دقایقها، روزها و لحظاتی که با هم بودیم. گرمترین سلامها را نثار وجود مبارکت می نمایم.
دوست عزیزم ، خطی که به عنوان یادبود در این صفحات سفید می نگارم، تبسمی از تصویر زیبایی توست که بر قلب پر از امید من برای همیشه باقی خواهد ماند.
در عالم عشق اولین دیدار
در خاطره چون "بهار" می ماند
"تابستان" گرمی تمناهاست
"پاییز" به انتظار می ماند
آن سوز که سردی "زمستان" است
ما را به فراق "دوست" می ماند
وز ما چو زمان عاشقی بگذشت
افسانه به روزگار می ماند
چه روزهای خوبی را با هم داشتیم. حال که رفته ای بگو تو را کجا یابم؟ در میان گلها، در ساحل دریای عشق، تو را کجا یابم؟ عزیزم چه کسی گفت که نامت را بر آسمانهای غربت بنگاری؟ حال بگو از کدامین جستجو خواهی آمد؟ با چرواز کدامین دسته پرستوی عاشق آمدنت را خبر میدهی؟ بگو خمیدگی برگ وجودمان را چگونه پذیرا باشیم؟ در انتهای فصلی که در آن عشق میمیرد، در زمانیکه وفا قصه برف بر تابستان است و صداقت گل نایابی است و در آیینه چشمان شقایق ها نیز عابری ظالم و بی عاطفه غم جاریست. حال چگونه در غربت خواهی زیست. حال ای مسافر عزیز، افسوس که گردباد روزگار ما را از هم جدا کرد و فرسنگها فاصله بین ما انداخت. ولی یادت از قلب شکسته ما بیرون نمی رود.
دوست عزیز، جای شما در اینجا خیلی خالی است و همیشه ذکر خیر شماست. دوستان و آشنایان همگی سلامی گرم می رسانند و بدان هیچگاه از ذهن و قلب ما خارج نمی شوی و همیشه با خاطراتت روزهایی که در کنار ما بودی را یادآوری می کنیم و برایت آرزوی سلامتی و کامیابی می نماییم.
من هم حالم خوب است و زندگی را زیر سایه پدر و مادر و با توکل به خدا سپری می کنم. دوست خوبم، به خاطر نامه زیبایت و هدیه زیبایت کمال تشکر را دارم. دوست عزیزم، امیدوارم که در هر کجا که هستی خزان غمهای غربت دل بهاریت را مورد اصابت خویش قرار ندهد و همیشه استوار و کوشا در راه سرنوشت خویش زندگانی را با موفقیت سپری کنی. خیلی خوشحال شدم از اینکه می خواهی ادامه تحصیل دهی. عزیزم امیدوارم موفق باشی. منتظر شنیدن موفقیتهایت هستیم و از راه دور می بوسیمت. پیشاپیش فرا رسیدن نوروز را به شما و خانواده ات تبریک میگویم و امیدوارم که هفت سین سفره زندگیتان را سلامتی، سعادت، سرافرازی، سربلندی، صفا، صمیمیت و صداقت آذین بندد.
با دو بیت شعر نامه ام را به پایان می رسانم و منتظر نامه بعدیت هستم. به امید دیدار دوباره.
دیشب دل خسته من از رنجوری
میکرد فغان ز محنت مهجوری
گفتم: که چنین ساخت ز دردت نالان؟
فریاد برآورد که: دوری، دوری

به سرنوشت بیاندیش که چگونه تصویرگر جداییهاست...

| Sepehr, 3:38 AM