آسمان


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Thursday, March 27

با درگیر شدن مستقیم نیروهای گارد ریاست جمهوری عراق با نیروهای ائتلافی جنگ به حساسترین جای خودش رسیده. نبردهای چند روز آینده اهمیت خیلی زیادی دارن و تا حدود زیادی تکلیف رو روشن میکنن. اگه گارد ریاست جمهوری بتونه حملات رو دفع کنه (چیزی که احتمال اون کم نیست) باید گفت وضع خیلی پیچیده میشه و وضعیت نیروهای ائتلافی از این هم بدتر میشه. نیروهایی که با وجود ادعای فرماندهان در حقیقت بجز گرفتن ام القصر هیچ کار مهمی انجام ندادن. بصره همچنان فقط در محاصره اس و اونم نه کامل. تا حدی که یه نیروی کامل از اونجا خارج شده و به سمت فاو حمله کرده. همینطور نجف و کربلا و ناصریه. با وجود بمباران شدید هوایی که همچنان هم ادامه داره. واقعاً باید عراقیها رو تحسین کرد.
آمریکایی ها در ناصریه کاملاً زمینگیر شدن و فعلاً هیچ خبری از پبشرفت نیست. و برعکس با اضافه شدن گارد ریاست جمهوری احتمالاً اوضاع برای اونها بدتر هم میشه. قویترین نیروی عراق میتونه ورق رو به نفع خودشون برگردونه.
از طرف دیگه اعزام چتربازهای آمریکایی برای حمله از شمال میتونه موازنه نیروها رو کاملاً بهم بزنه. تنها کار مهم نیروهای ائتلافی در چند روز اخیر همین بوده. جایی که با کمک کردها میشه حمله جدی از شمال رو هم شروع کرد و فشار بیشتری وارد کرد و حتی باعث تقسیم قوای گارد ریاست جمهوری شد. و به نظر من شکست یا پیروزی همین نیروهای گارد چیزیه که سرنوشت این جنگ رو مشخص میکنه.
به هر حال چند روز آینده تکلیف خیلی چیزها رو معلوم میکنه.

| Sepehr, 1:41 AM