آسمان


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Monday, February 10

فالوم گنگ
این اسم رو شنیدین؟ من اولین بار فکر کنم دو سال پیش بود که تو روزنامه خوندم که دولت چین فعالیت یه گروهی به این اسم ممنوع کرده و طرفدارهاشونو گرفته و این حرفا. همین. دیگه چیزی نشنیدم تا امروز.
دیروز یه پسره اومده بود محل کارم. منم خستگیم کاملاً معلوم بود. بهم گفت خیلی خسته ای. گفتم آره. امروز کار زیاد داشتم و این حرفا. بعدم یه خورده صحبت کردیم و رفت. امروز باز اومد. بعد آخرش گفت دیگه خسته نیستی؟ گفتم چرا اما نه مثل دیروز. بعد گفت به مدیتیشن عقیده داری؟ رک و پوست کنده گفتم نه. گفت ما یه سری تمرینها داریم که خیلی خوبه. آدم وقتی انجام میده انرژی میگیره. از فالوم گنگ چیزی شنیدی؟ گفتم نه. اون موقع یادم نبود واقعاً. گفت یه چیز چینیه و یه سری تعلیمات داره و یه سری حرکات که انجام میدی و خیلی خوبه و این حرفا. صد میلیون الان عضو داره و توی خود چین قدغن شده. هیچ چیز سیاسی و دینی هم نیست. آخرش هم یه تبلیغ 2 صفحه ای داد بهم که بخونم و دعوتم کرد که برم. خودش کاستاریکایی بود.

شب موقع خونه برگشتن یادم افتاد و تو راه خوندمش. فعلاً اینا رو ترجمه کردم که یه آشنایی باشه.

صداقت، دلسوزی، شکیبایی

فالوم دافا، همچنین شناخته شده به عنوان فالوم گنگ راهیست برای بهبودی بدن، فکر و روح. تشکیل شده از تمرین، تفکر و تعلیماتی که ریشه در فرهنگ چین باستان دارند.
تمرین به واسطه حرکات آهسته و راحت خود شناخته شده است. تمرینات فالوم دافا با وجود سادگی و آهستگی در بهبود سلامتی موثر است. داستانهای نیروی شفابخش فالوم دافا زیاد است.
قسمت دوم تعلیمات آن در مورد چگونگی شخص بهتری شدن است. هسته این تعلیمات سه قانون صداقت، دلسوزی، شکیبایی است .....
فالوم دافا در 1992 در چین آغاز شد و اکنون صد میلیون نفر در چهل کشور مختلف پیرو آن هستند.
فالوم دافا بدون هزینه و برای هر کسی آزاد است. هیچ مرام دینی یا عبادتی در آن وجود ندارد...

این یه خلاصه از معرفیش بود.
خب من خودم اصلاً و ابداً اعتقادی به این چیزا ندارم. به اون گنده گنده ها هم عقیده ندارم چه برسه به این. اصلاً به این قبیل چیزا هم همیشه با بدبینی نگاه میکنم. مثلاً چیزی که من حس کردم این بود که با اینکه خیلی سعی کردن بگن مرام دینی یا عقیدتی نیستن ولی بعضی جاها میشد فهمید که بدشون نمیاد باشن. ضمناً جربان صد میلیون در چهل کشور هم احتمالاً به این صورته که نود و نه میلیون و تهصد و شصت و یک نفر چینی هستن و سی و نه نفر از جاهای دیگه! چون یه جای دیگه در مورد سرکوب دولت چین خودشون نوشتن که دز انتهای سال 98 طبق برآورد خود دولت چین 70-100 میلیون نفر در چین تمرینات رو انجام میدادن. اما گذشته از این حرفا بعد از خوندن اینا یاد فیلم باشگاه مشتزنی یا همون Fight Club افتادم. لطفاً نگین ندیدین که این یکی از شنیع ترین کارهاییه که یه نفر ممکنه انجام بده. واقعاً دیدن اون بر هر انسانی واجبه. توی اونم اول باشگاه برای خالی کردن آدمها تشکیل میشه ولی آخرش از همون آدمها برای خرابکاری استفاده میشه. با همون قوانین و تعلیمات اولیه. نمیگم هدف اینا هم همینه. شاید نباشه ولی از کجا معلوم که نشه؟ آدم آدمه. اومد و یه روز این آقای موسس تصمیم گرفتن از این کارها بکنن. فکرشو بکنین یارو 100 میلیون سرباز آماده داره.
در راستای عقاید اقتدارگرایی خلبان باید بگم دولت چین کاملاً حق داشته و کار درستی کرده که اینارو غیر قانونی اعلام کرده و جلوشونو حتی به قیمت دستگیری و زندان گرفته. واقعاً خوب تشخیص داده که ممکنه یه تهدید باشن. یه دولت مقتدر از اینجور چیزا باید جلوگیری کنه. خطرناکه.

| Sepehr, 1:23 PM