آسمان


My Chemical Romance - The Black Parade - The Sharpest Lives


Tuesday, February 11

نام فیلم: تازه کار
کارگردان: راجر دونالدسون
بازیگران: آل پاچینو، کالین فارل، بربجیت مویناهان، گابریل مچت
موضوع: جیمز کلیتون (کالین فارل) از طرف والتر برک (آل پاچینو) به عضویت در سیا دعوت میشود. اما قبل از قبولی، او و عده ای دیگر باید در کمپ مخصوص آموزش ببینند و در امتحانات موفق شوند. امتحانات به صورتی طراحی شده اند که تشخیص آن از واقعیت بسیار مشکل است. هیچ چیز همانی نیست که به نظر میرسد. جیمز به خاطر علاقه ای که به لیلا (بربجیت مویناهان) یکی دیگر از شرکت کنندگان پیدا کرده دو بار در امتحانات ناموفق عمل میکند و در نتیجه اخراج میشود. اما برک به سراغ او میاید و اظهار میکند که همه اینها فقط صحنه سازی بوده و او به عنوان مامور مخفی انتخاب شده است و از ابتدا قصد بر این بوده که او و لیلا را بهم نزدیک کنند. زیرا لیلا جاسوس است و جیمز باید با استفاده از روابط خود با او روش کار لیلا و کسی را که اطلاعات را به او میدهد پیدا کند. با پیش رفتن جریان لیلا به جیمز میگوید که این هم فقط یک امتحان است و کار به جایی میرسد که تشخیص واقعیت از امتحان ممکن نیست و حتی آدمها هم همانی نیستند که به نظر میرسند....

اصولاً دیدن فیلمی که آل پاچینو بازی کنه لازمه. از هر لحظه بازی این موجود لذت میبرم. این فیلم رو هم فقط برای این رفتم. هر چند که کاملاً معمولی بازی کرده اما بازم دیدنیه. به هر حال بازیش در بیخوابی کریستوفر نولان خیلی قویتر بود و متاسفانه کاملاً ندیده گرفته شد.
کالین فارل بازیگر پرکار و تازه اوج گرفته این روزهاس. گزارش اقلیت با تام کروز، کیوسک تلفن و بیباک جدیدترین قهرمان کامیک بوک سینمایی شده از کارهای اخیر اون هستن.
فیلم چیز خاصی نداره. اما از روش غافلگیری تماشاگر خوب استفاده کرده و اینو تا آخر هم ادامه میده. یه نکته جالب این بود که وسط فیلم لیلا یه مکالمه فارسی با پسر دیگه ای که بعداً به عنوان همدستش دیده میشه داره! من که دلیل دیگه ای به ذهنم نرسید جز اینکه این رو اضافه کرده بودن که شک تماشاگر به اونا زیاد بشه. فارسی حرف میزنن پس دیگه جاسوس و خرابکار بودن قطعیه!
بهرحال من فیلم رو فقط برای دیدن آل پاچینو رفتم و غیر از اینم چیزی نداره. که البته خود بازی پاچینو هم از اوج خودش فاصله زیادی داره.
ارزشیابی: دو از پنج

ترجمه ها:
تازه کار: The Recruit
بیخوابی: Insomnia
گزارش اقلیت: Minority Report
کیوسک تلفن: Phone Booth
بیباک: DareDevil

لینکها:
The Recruit
Insomnia
Minority Report
Phone Booth
DareDevil

ضمناً من خودم همیشه از Yahoo Movies استفاده میکنم. اگه خواستین لینک به سایت رسمی فیلم سمت چپ پایین تو همون صفحه هست.

| Sepehr, 12:15 AM